pondělí 23. října 2017

Karamelizovaná řepa s cibulí


Já mám strašně ráda karamelizovanou cibuli. Třeba do burgerů, k masu, sýrům apod. A taky miluju řepu. Máte to stejně? Tak určitě vyzkoušejte tenhle recept a směs můžete v klidu i sterilovat.


Na přípravu budete potřebovat:

4 uvařené červené řepy (velikost pomeranče)
4 velké cibule
5 PL třtinového cukru
4 PL octa balsamico
3 větší snítky tymiánu
sůl
pepř
(kdo má rád pikantní, může přidat chilli papričku nebo chilli pastu)


Postup přípravy receptu:

Cibuli nakrájejte nahrubo a pozvolna ji restujte na oleji dohněda. Zasypte ji cukrem a nechte zkaramelizovat. Zalijte octem a nechte odpařit. Poté přidejte nahrubo nastrouhanou vařenou červenou řepu, celé snítky tymiánu, osolte a opepřete. Vše dobře promíchejte a duste do úplného změknutí. Můžete nepatrně podlít vodou. Podle potřeby dochuťte octem, cukrem nebo solí. Vyjměte snítky tymiánu. Směs můžete podávat teplou, studenou a nebo ji vložit do sklenek, uzavřít a sterilovat 20 minut při 80°C. Pokud ji nebudete chtít sterilovat, naplňte ještě horkou směsí sklenky, uzavřete a otočte dnem vzhůru. Nechte je tak do úplného zchladnutí a pak přesuňte do lednice.




3 komentáře:

  1. Tak to vypadá úžasně, taky miluju řepu i cibuli a ve sklepě mám dvě bedny řepy, takže jdu hned na to. Super recept, moc děkuji. Anna

    OdpovědětVymazat
  2. Recept je vynikající, už jsem udělala tři dávky :). Nám řepa ve slepě nevydrží, je tam na ni moc teplo a tak jsem ji zavařila. Doporučuji ostatním k vyzkoušení. Eva

    OdpovědětVymazat
  3. Ďakujem za úžasný recept,dostala som veľa cvikle tak sa teším že vyskúšam niečo nové.Jana

    OdpovědětVymazat