neděle 23. července 2017

Cuketový pepřák


Cukety, cukety, všude zase samé cukety. A že se jim letos daří ;-) Tenhle salát jsem nedělala už asi 3 roky, vždycky jsem cukety zpracovala jinak. Letos jsem si na něj vzpomněla a kromě cuketové směsi na topinky a skvělé omáčky do zásoby (Uncle Bens) došlo i na tenhle pikantní pepřák. Můžete ho použít jako čerstvý salát nebo ho sterilovat a nakřečkovat do sklenic jako já. :-D


Na přípravu budete potřebovat:

2,5 kg pevných cuket, které nemají uvnitř ještě velká semena (pokud ano, vydlabejte je)
500 g cibule
2 červené kapie (nebo použijte sklenku vykapaných sterilovaných proužků)
250 ml octa
100 ml rostlinného, chutí neutrálního oleje (ne olivového, chuť by byla odlišná)
2,5 PL soli
4 PL cukru
1,5 PL pepře (vrchovaté, nešetřete)

Postup přípravy receptu:

Cukety omyjte, odkrojte konce a nakrájejte je na kolečka cca 3mm silná. Raději cukety nestrouhejte, salát by byl ve finále příliš měkký. Vždy několik koleček srovnejte na sebe a nakrájejte z nich nudličky cca 3x3 mm. Jde to docela rychle, cukety se krájí snadno, takže se tato práce určitě vyplatí a nebudete mít ze salátu kaši.
Cibule rozkrojte na poloviny a nakrájejte na tenké plátky, stejně tak papriky. Vše vložte do nádoby, ve které budete vše míchat.
Zasypte zeleninu, solí, cukrem, pepřem a přilijte ocet s olejem. Vše dobře promíchejte a nechte odstát alespoň 4 hodiny nebo nechte přes noc. Cukety pustí dostatek tekutiny, takže žádná voda se do nálevu už nepřidává.
Před plněním do sklenek ještě jednou důkladně promíchejte, aby se pepř, usazený na dně nádoby,  dostal všude. Naplňte skleničky, obsah lehce zmáčkněte a případně dolijte tekutinu nad zeleninu. Zavíčkujte a sterilujte 20 minut při 80 °C.




6 komentářů:

  1. Moc děkuji za recepty. I mně se letos cukety urodily, a tak je také musím zpracovat. Čeká mě PISTO (https://myhappyangels.blogspot.cz/2016/07/pisto.html), zavařenou v okurkovém láku ji už také mám.
    Mějte se prima, M.

    OdpovědětVymazat
  2. Podle fotky usuzuju, že se jedná o mletý nebo tlučený pepř, ne celé kuličky? Tohle musím vyzkoušet! Hezký den. Mirka

    OdpovědětVymazat
  3. Tak jsem dnes vyzkoušela👍

    OdpovědětVymazat
  4. Včera jsem vyrobila, dnes při plnění skleniček ochutnala a pekelně mě pálí huba😁

    OdpovědětVymazat