středa 7. října 2015

Rychlé jablečné řezy ( hrk - hrk )


Hledala jsem včera na netu nějaké rychlé řezy s jednoduchým krémem a využitím jablek. Na několika webech jsem narazila na tento, na tzv. Jablečné hrk- hrk řezy, což jsou v podstatě řezy s třepacím krémem. Takže pokud bych měla uvést zdroj receptu, fakt nevím, který je ten původní. Mám ráda jednoduché, nepříliš pracné moučníky, tak jsem mu dala šanci. A dobře jsem udělala. Zkuste řezy taky, budete je mít hrk- hrk, raz dva :-)



Na přípravu budete potřebovat:

Těsto:
4 vejce ( žloutky + ušlehaný sníh )
150 g cukru krupice
200 g polohrubé mouky
1/2 prášku do pečiva
6 polévkových lžic oleje
6 lžic teplé vody
2 lžíce kakaa

Krém:
400 g jablek - oloupaná, zbavená jadřinců a nakrájená na malé kousky
1 polévková lžíce másla
1-2 lžíce citronové šťávy
1/2 lžičky skořice
1 vanilínový cukr
1 skořicový cukr
1 badyán
2PL vody
cukr podle chuti ( já už jsem jablka nepřislazovala )

1 vanilkový puding bez vaření
1 ztužovač šlehačky
250 ml smetany ke šlehání
200 g zakysané smetany

Postup přípravy receptu:

Žloutky s cukrem ušleháme do pěny, při stálém šlehání opatrně přiléváme olej a teplou vodu. Vmícháme mouku smíchanou s práškem do pečiva, kakao a nakonec ušlehaný sníh z bílků.
Pečeme na vymazaném a vysypaném plechu nebo vyloženém pečícím papírem při 180°, přibližně 20 - 25 min.
Nakrájená jablka dáme do kastrůlku, podlijeme vodou, přidáme citronovou šťávu, vanilínový a skořicový cukr, badyán, máslo a dusíme, ale jen chvilku, aby se jablka nerozvařila. Dáme vychladit.
Do misky, kteá jde dobře uzavřít víkem dáme obě smetany, promícháme, vsypeme puding a ztužovač. Misku uzavřeme a třeseme, dokud se nevytvoří krém. Pak vmícháme vychladlá jablka.
Na upečené a vychlazené těsto natřeme krém a dáme vychladit. Můžeme posypat skořicí, kakaem nebo nastrouhanou čokoládou.





Žádné komentáře:

Okomentovat