pátek 24. července 2015

Zapečená cuketa s brambory, slaninou a smetanou


Cuketa je pro někoho nudnou zeleninou. Pro mě teda ne, já ji mám strašně ráda, ať už mlaďoučkou do salátu nebo zapečenou, různé omáčky z ní a nebo kynutý cukeťák s uzeným. Hmmmm, dobroty :-) Hlavně mi k ní pasuje česnek a pak různé bylinky. Tentokrát, protože je v kombinaci s brambory, jsem zvolila tymián.


Na přípravu budete potřebovat:

hlavně všeho dostatek ... je to strašně dobré :-D

2 cukety
8 brambor ( průměr podobný průměru cukety )
1 smetany raději tučnější
150g slaniny
3 větší stroužky česneku
3PL najemno nastrouhaného parmazánu
čerstvý tymián
sůl


Postup přípravy receptu:

Brambory ve slupce chvilku předvařte, stačí tak 7 minut. Pak je oloupejte a nakrájejte na plátky silné cca 0,5cm, stejně tak syrovou cuketu. Plátky osolte. Slaninu nakrájejte na obdobně velké, ale slabé plátky. Všechno střídavě vyskládejte za sebou do pekáčku a posypte tymiánem. Do smetany najemno nastrouhejte parmazán a česnek a osolte. Smetanou vše v pekáčku zalijte, tekutiny by mělo být tak 1,5 - 2cm. Vložte do trouby rozpálené na 180 - 200C a pečte dozlatova.




4 komentáře:

  1. Tak jsem vyzkoušela další váš recept a zase jsme si moc pochutnali. Ještě jsem k tomu udělala rajčatový salát a nemělo to chybu.
    Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju všem, že jste recept vyzkoušely. Jsem ráda, že chutnalo i u vás :-)

    OdpovědětVymazat
  3. To je taková dobrota! Mňam! Chutnalo celé rodině :)

    OdpovědětVymazat