středa 8. dubna 2015

Štíhlé nudle s Ďobáčky a hlívou - taková moje osobní recenze



Tak jsem chtěla být taky IN a připravit něco velice zdravého, nízkoenergetického a být tak sama se sebou spokojená, že jsem udělala něco pro své zdraví. Pro ty, kteří neznají ani Štíhlé nudle ani Ďobáčky, napíši, o co se vlastně jedná. Budu citovat obaly ... a pod recept vám napíši, jak mi chutnalo :-)



Štíhlé nudle:
" Štíhlé nudle jsou vlastně Šmakoun, tedy lisovaný vaječný bílek a obsahují také vodu a sušené brambory ( SO2 ). Mají dvaapůlkrát nižší energetickou hodnotu ve srovnání s běžnými těstovinami a až pětkrát nižší obsah polysacharidů, bez cukrů. Výsledně člověk přijme necelou třetinu energie ve srovnání s běžnými těstovinami. Navíc tato energie pochází primárně z bílkoviny, která se neukládá do tukových zásob. Energetická hodnota na 100g je pouze 418kJ / 98kcal . "

Ďobáčky:
Ďobáčky jsou vlastně ochucené sojové maso. Obsahují  také rostlinný řepkový olej, směs koření a sůl.
" Ďobáčky jsou jedinečnou lehce stravitelnou pochoutkou s vysokým obsahem bílkovin a vlákniny. Lze je konzumovat za studena i použít do salátů či v teplé kuchyni. Energetická hodnota na 100g je 920kJ. "

A recept, kde jsem použila obě výchozí suroviny.



Na přípravu budete potřebovat:

1 balení Štíhlých nudlí
1 balení Ďobáčků
1 menší cibule nebo jarní cibulky
hrst hlívy ústřičné
pársušených rajčat naložených v oleji
1-2PL sojové omáčky
čerstvá bazalka
olej
sůl

Postup přípravy receptu:

Nudle prolijeme horkou vodou, aby se nám oddělily. Cibuli, hlívu a sušená rajčata nakrájíme na proužky. Na oleji orestujeme cibuli, pak přidáme Ďobáčky, sušená rajčata a hlívu. Restujeme asi 10 minut, pak malinko podlijeme, jen tak aby se voda opět odpařila a zalijeme sojovkou. Dosolíme. Pak vmíchíme nudle, ještě malinko podlijeme a chvilku promícháváme. Nakonec přidáme posekanou bazalku.

Recenze: 
A teď můj osobní dojem, co se Štíhlých nudlí a Ďobáčků týče ... Mohu vám říct, že jsem vyďobala z jídla Ďobáčky spolu s rajčaty a hlívou a zbytek poputuje sousedovým slepičkám. Ať mají hodně bílkoviny na dobrá vajíčka :-D Ne, opravdu mi ty nudle nechutnaly a kdo bude u mě na blogu hledat další recepty s nimi, bude hledat marně . Od toho jsou jiné blogy nadšenců, kteří to přijali jako nízkoenergetickou alternativu příloh. ( samozřejmě nic pro nim :-) ) ... je to pouze o mém chuťovém vjemu, nebudu nikoho předem zrazovat.Jinak Ďobáčky mi chutnaly, dobře ochucené sojové maso (Y)

Jdu si dát kotletu se šťouchačkami a kdyžtak si pak radši zacvičím :-D








3 komentáře:

  1. Zaplať bůh či kdokoliv jiný za podobné texty. I kdyby nikdy nic jiného, tak toto beru jako etalon názoru na nesmysl typu šmakoun. Tedy z původně vajíčka jakousi technologií vypracovaný nesmysl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proněkoho to určitě nesmysl není, ale já raději zůstanu u klasických příloh. Ať už jsou to nudle ( tím myslím těstoviny ( vaječné nebo bezvaječné či celozrnné, s těmi nemám problém nebo cokoliv jiného. Ale tyto Štíhlé nudle jsou pro mě konzistencí i mdlou chutí ( teda vlastně o chuti se ani mluvit nedá ) a v mojí kuchyni zapovězeny :-D Ovšem nikomu nechci bránit ve vyzkoušení či vnucovat někomu svůj názor. Pouze si myslím, že pokud se budeme stravovat normálně a tzv. všeho s mírou a přidáme k tomu nějaký ten pohyb, není nutné sahat po takovýchto náhražkách :-)

      Vymazat
    2. Snad bych jen upravil sobě i jiným: mně vůbec nezajímá jaké vlastně jsou výrobky typu šmakoun. Jde mi o jediné, o výsledek. Původně vaječný bílek, skvělá přírodní věc je jakousi technologií upravena do výsledné podoby. Tím pádem zničena. O ceně toho výsledku je škoda polemizovat. Ale logicky, jestliže jedna běžná čistě přírodní porce stojí asi jednu korunu, pak nechápu důvod kupovat úpravu v podobě divné hmoty s cenou asi tak dvaceti násobenou. Jen proto, že mi dodá méně energie? No tak to snad začnu spásat saláty ne? Jednoznačně prosím, nejde o jídlo budoucnosti, ale o kšeft který buduje jednu firmu.

      Vymazat