čtvrtek 27. března 2014

Kuřecí s chřestem na cidru



Na přípravu budete potřebovat:

 
3 kuřecí prsa rozříznutá na co největší plát
zelený chřest
schwarzwaldská šunka nebo jiná sušená
250ml jablečného cidru ( jablečné šumivé víno 4,8%) koupila jsem v Lidlu, viz. obr.
máslo
petrželka a šalvěj
vývar nebo voda na podlití
sůl
olej 




Postup přípravy receptu:

Maso naklepeme přes mikroten, osolíme, poklademe plátkem šunky, plátkem másla, posypeme hojně bylinkami a navrch dáme překrojený chřest. 



Svineme a upevníme provázkem nebo jehlami.
Na oleji na pánvi vhodné do trouby ze všech stran opečeme zprudka závitky, vyjmeme je a přidáme na proužky nakrájený zbytek šunky popř. zbylé bylinky. Opatrně vlijeme cidr, pozor, prská to, šumí to :-). Necháme odpučet všechny připečené kousíčky, trochu jim pomůžeme, odpaříme na polovinu, vrátíme závitky a podlijeme trochou vývaru. 


 
Vložíme na 15 minut do rozpálené trouby na 220C a během pečení přeléváme výpekem. Poté maso vyjmeme, udržujeme teplé, třeba zabalené v alobalu, a pánev dáme opět na vařič. Přivedeme k varu, přidáme chladné máslo, rozmícháme a dochutíme. 




6 komentářů:

  1. Nádherná roládička. Zrovna mám jednu lahvinku cideru. Jindra

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji. Pod maso je ten cidr výborný, zkuste :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to dobře.Můžu vynechat tu šalvěj?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, pokud Vám šalvěj nechutná, tak ji vynechte. Já ji mám teda velmi v oblibě, ale můžete dát třeba estragon a nebo jen petrželku.

      Vymazat
    2. Zkusím petrželku.Estragon nemám,ale letos určitě vyseju i ten.

      Vymazat
    3. Já jsem zkoušela vysít estragon opakovaně dvakrát a nikdy neměl chuť pravého francouzského estragonu. Ten, co se tady prodává je ruský a s chutí estragonu nemá , bohužel, nic společného. V létě jedeme do Francie, tak se podívám po tom pravém :-)

      Vymazat